En strategiworkshop rekommenderar vi ofta för större projekt där omfattning, utmaningar och tekniska behov inte har specificerats i en kravställning. Resultatet blir en detaljerad sammanfattning som lämpar sig väl som underlag i exempelvis en upphandling. Vi erbjuder tre olika typer av workshops.
Workshopen leds med trygg hand av våra projektledare och säljare tillsammans. Denna workshop är lämplig när det finns en idé om målgrupper och syfte med sajten, men ingen komplett struktur eller kravspecifikation. Vi hjälper till att bolla idéer, sätta ramarna och visualisera utformningen i en sitemap. Workshopen tar cirka två timmar.
Workshopen leds av webbstrateg, säljare och UX-designer. Under mötet görs en djupanalys av målgruppernas behov och vilka mål och konverteringar som finns för respektive grupp. Vi diskuterar hur webbplatsen kan uppfylla dessa, och gör flödeskartor för att fånga upp värdefulla underlag som står till grund för webbplatsens sidstruktur.
Efteråt får ni en skriftlig sammanställning inklusive sidstruktursförslag som säkerställer en genomtänkt, korrekt och komplett bas för er nya webbplats. Vi bilägger även en budgetoffert på hela projektet baserat på detta underlag, men ni förbinder er inte till projektet.
Workshopen leds av våra projektledare och backendutvecklare tillsammans. Om projektet ser ut att innehålla mer än 20 timmar backendprogrammering (funktionalitet), behöver dessa specificeras och dokumenteras.
Under workshopen tar vi fram "user stories" för att säkerställa att alla målgrupper får sina behov tillgodosedda. Vi utmanar också funktioner i förhållande till budget för att ni som beställare ska få ut maximalt värde av projektet. Efter workshopen levererar vi en rapport med komplett teknisk specifikation och bifogad fastprisoffert.
Fyll i fälten nedan så bokar vi in ett möte!