Starkare visuella upplevelser
Avbildning från dgen.thegeneration.se
Digital profilering
En stark grafisk profil binder ihop både intern och extern kommunikation till en helhet. Den får både företag, kampanjer och projekt att se mer genomarbetade och professionella ut. Vi tror på vikten av visuella intryck som uttrycker det ni vill förmedla. Genom modern digital design hjälper vi er med logotyper, grafiska profiler och annat marknadsmaterial.
Webbdesign och UX
Lösningen för er som har egna utvecklare men söker professionell design som känns Skandinavisk och förtroendeingivande. Detta är även ett bra alternativ för bolag som outsourcar programmering eller är i behov av konceptualisering inför en pitch.
Systemdesign
Designproduktion till företag som utvecklat egna webbaserade SAAS-tjänster och söker användarvänlig design. Vårt designteam har lång erfarenhet av UX-upplevelser och arbetar sömlöst med responsiva grids och standardiserade ramverk.
Levererade logotyper
Känslor vid första ögonkastet
Det visuella blir ofta det första intrycket som berättar vilka ni är. Profilen stärker och tydliggör varumärkets visuella identitet, samtidigt som den ska linjera med era värderingar. För att nå dit krävs en strategisk helhet, men också en förståelse för relationen mellan affär, färg och form. Det kan vi hjälpa er med.
Färgscheman
Unna er visuella kommunikation en färgskala som förstärker de känslor ni vill förmedla som varumärke. Unika färgackord som dokumenteras med koder för både digitalt och tryck.
Stäng
Arbetsprocess för logotyp
Logotypen står ofta i centrum för en ny grafisk profil. Vi har tagit fram följande process för att säkerställa ett gott resultat i varje uppdrag.
1 – Workshop och behovsanalys med designer
Ihop med projektledare och designer går vi igenom era önskemål, krav, drömmar och behov. Vi pratar mycket om vilka känslor och emotioner ni vill förmedla och hur ni ser på allt från färgval till konkurrenter. Dialogen sammanfattas i en liten rapport innan uppdraget påbörjas.
2 – Leverans av två logotypförslag, (revision 1)
Ni får två första utkast levererade. Ofta är dessa lite olika för att se åt vilket håll ni vill gå med er nya logotyp.
3 – Val av ett alternativ och feedback för korrigering
Vi tar till oss er feedback och fortsätter arbetet.
4 – Leverans av två logotypförslag, (revision 2)
Utifrån ert tidigare val av logotyp och tilläggsfeedback kreerar vi fram ytterligare två nya förslag.
5 – Slutgiltigt val samt eventuella korrigeringar och leverans
Nu börjar vi närma oss ett slutresultat och ni lämnar eventuellt några sista kommentarer innan vi slutkorrigerar och gör leveransen. Ni får oftast flera olika versioner såsom ljus / mörk bakgrund, stående / liggande, med eller utan payoff etc.
I användarriktlinjerna ingår
- Olika logotypvarianter
- Olika färgversioner
- Frizon / friyta
- Felanvändning
Några utvalda designprojekt
Ett par exempel som vi är lite extra stolta över.
Skicka en projektförfrågan
Vi är snabba med behovsanalys och lösningsförslag. Riktigt snabba. Testa oss gärna!
Kolla in våra kundcase
Exempel på ett hundratal projekt vi har levererat i de flesta branscher.