Vi skapar design som blir en strategisk del av kommunikationen. Unika intryck som består och användarupplevelser utöver det vanliga.
Vi kartlägger och dokumenterar visuella flöden på webbplatser som en del av strategin i hur sajten möter sina målgrupper och deras behov. Kombinerat med en genomtänkt användarupplevelse skapar detta en effekt som ökar kvaliteten i den övergripande kommunikationen.
Våra designers sätter färg och form på alla typer av webbprojekt. Oavsett om ni har egna utvecklare eller vill att vi tar hand om helheten, kan vi hjälpa till med design för både mobila och stationära enheter.
En stark grafisk profil binder ihop både intern och extern visuell kommunikation till en helhet. Den får företag, kampanjer och projekt att se mer genomarbetade och professionella ut.
Majoriteten av våra designers är certifierade i WCAG (Web Content Accessability Guidelines) som exempelvis är ett tillgänglighetskrav från statliga verksamheter.
Det visuella blir ofta det första intrycket som berättar vilka ni är. Profilen stärker och tydliggör varumärkets visuella identitet, samtidigt som den ska linjera med era värderingar. För att nå dit krävs en strategisk helhet, men också en förståelse för relationen mellan affär, färg och form. Det kan vi hjälpa er med.
Professionell logotyp framtagen av våra inhouse-designers. Leverans av vektorgrafiska samt pixelgrafiska filer för tryck och digital användning. I användarriktlinjerna ingår logotypvarianter, färgversioner, frizon / friyta och felanvändning.
Vi tar fram ett färgschema som matchar resten av er grafiska profil. Schemat inkluderar 3-8 färger och levereras komplett med färgkoder för HEX, RGB, CMYK och ev. Pantone.
Väl utvalt / utvalda teckensnitt som harmoniserar med varandra för att ge ett professionellt intryck. I användarriktlinjerna ingår översikt, teckensnittsskala och användningsexempel.
Vi visar ett urval av bilder som harmoniserar med den grafiska profilen. I användarriktlinjerna ingår översikt och ett generellt tänk kring bildmanéret/ tonaliteten.
Grafisk profil i PDF-format. Denna dokumentation sammanfattar verksamhetens identitet och kan med fördel tillämpas i både analoga och digitala sammanhang.
Exempel på levererade logotyper
Logotypen står ofta i centrum för en ny grafisk profil. Vi har tagit fram följande process för att säkerställa ett gott resultat i varje uppdrag.
Ihop med projektledare och designer går vi igenom era önskemål, krav, drömmar och behov. Vi pratar mycket om vilka känslor och emotioner ni vill förmedla och hur ni ser på allt från färgval till konkurrenter. Dialogen sammanfattas i en liten rapport innan uppdraget påbörjas.
Ni får två första utkast levererade. Ofta är dessa lite olika för att se åt vilket håll ni vill gå med er nya logotyp.
Vi tar till oss er feedback och fortsätter arbetet.
Utifrån ert tidigare val av logotyp och tilläggsfeedback kreerar vi fram ytterligare två nya förslag.
Nu börjar vi närma oss ett slutresultat och ni lämnar eventuellt några sista kommentarer innan vi slutkorrigerar och gör leveransen. Ni får oftast flera olika versioner såsom ljus / mörk bakgrund, stående / liggande, med eller utan payoff etc.