Exobe arbetar för ett tryggare och skönare arbetsliv genom verktyg för digitala samarbeten.
Efter att ha samarbetat och hjälpt varandra på olika håll under en längre tid slogs Altitude 365 och Uclarity ihop sommaren 2021. Genom sammanslagningen möjliggjordes ett bredare och mer holistiskt utbud av tjänster till deras gemensamma kunder, med målet att bli ett ännu större powerhouse för kunskap. Inför denna transformation behövdes naturligtvis också en helt ny webbplats och vi på Generation fick uppdraget. Först togs en helt ny grafisk profil fram för att knyta ihop sammanslagningen och skapa en gemensam känsla för det nya företaget. Kunden ville ha en design som speglar professionalism och seriositet med en mänsklighet och värme som tydligt strålar igenom.
Lanserad | 2022 Q2 |
Plattform | WordPress |
Omfattning | Medelstor |
En unik gradient skapades utifrån färgerna från den grafiska profilen och detta element används genomgående på webbplatsen. Färgkombinationen skapar den önskade balansen mellan tekniska och mänskliga aspekter och ger webbplatsen ett spännande intryck. Designen är utvecklad för att skapa mycket plats åt exobe att redovisa för önskat innehåll och kundcase samtidigt som sidan är lätthanterlig för besökare. De två tidigare webbplatserna som exobe.com ersatte hade även drivit mycket trafik genom sina bloggar, något som vi bevarat omsorgsfullt under produktionen.