ILT Education är nordens ledande Edtech-bolag med närvaro i nio länder med varumärken som Polyglutt, Polylino och Begreppa.
ILT hade en fem år gammal webbplats som byggdes under en period då verksamheten var väldigt annorlunda. De ville ta ett omtag om hela sin kommunikation på webben och vi fick uppdraget att guida dem i den digitala djungeln. Vi började med en strategiworkshop där vi tittade på bland annat bakgrund, målsättningar, SEO-förutsättningar, målgrupper och besöksflöden. Utifrån våra slutsatser satte vi ihop en rapport och ett komplett lösningsförslag med våra rekommendationer. Sajten skulle även, precis som företaget, byta namn från ILT Inläsning till ILT Education med ny domän. Sex månader senare lanserade vi en helt ny webbplats, komplett på sju språk.
Lanserad | 2023 Q1 |
Plattform | WordPress |
Omfattning | Stor |
En tillgänglighetsanpassad (WCAG 2.1AA) design togs fram baserat på behovsanalysen. Produktsidor med tydlig semantik och kategoriserade inspirationssidor erbjuder en ytterligare dimension för besökarna. Språken lanserades stegvis för att underlätta innehållsarbetet för ILT's marknadsavdelning. Först ut är den svenska versionen som lanserades i mitten på januari 2023. Helheten kompletterades med en genomtänkt konverteringsstrategi för maximal behållning av den nya webbplatsen.